Bokföring och content är klurigt

Att driva webbshop innebär att lägga en stor del av tiden på bokföring. Nu har det gått ett bra tag sedan jag bokförde sist så jag vet vilket lass som väntar. Inte minst sagt detektivarbetet efter kvitton.. 😅  Jag gick faktiskt en kurs i bokföring tidigare i år för att lära mig grunderna, men kan det inte så pass bra att jag kan bokföra manuellt, utan jag tar hjälp av färdiga mallar. Sedan har jag en revisor som kontrollerar mina verifikat så de är korrekta. 

När jag inte lägger tid på bokföring och andra administrativa måsten så fotar jag produkter. Den roliga delen! Här kan ni se förra helgens lilla foto session! Snabba bilder i vardagsrummet. Det är tufft att få till bra bilder när man inte har en studio. Dagsljus, fotolampa och stativ är ett måste för att få till någorlunda bra bilder. Solen låg fint den här dagen och det hjälpte mig på traven.
 
Bokföring är inte det svåraste när det kommer till att driva webbshop – det är faktiskt att skaffa tillräckligt med content. Så snart jag använt bilderna på sociala medier och i annonser så känner jag att de är avverkade, men jag försöker ändå att använda bilderna ett par gånger till. 
 
Småföretagare | Inredning | |
Upp