Förändringarnas tid

Ja ni, är det förändringarnas tid kommen? Det har varit mycket de senaste två veckorna. Utan att gå in för mycket i detalj kan det bli så att vi kanske måste flytta. Min förhoppning är isåfall att vi kan se det här som en chans till att flytta närmare familj och vänner. Allting är väldigt oklart för tillfället, så vi får sitta lugnt i båten och se vart livet tar oss. 
 
 
När en större förändring håller på att ske, så tycker jag att det känns både läskigt och spännande på samma gång. En viss del av mig gillar större förändringar – själva ovetskapen om hur allting kommer bli tillsammans med förväntningarna. Sker flytten vill jag bo på en plats med närhet till familj och vänner. Vill bo med närhet till naturen och ha en stor trädgård. 
 
 
Jag fantiserar nog dagligen om livet på landet och har gjort det sedan jag flyttade till min första lägenhet i Norrköping. Min tanke var då att jag inte skulle bo i lägenhet mer än ett år. Tänk att flytta ut till ett hus på landet i östgötaslätta' i anslutning till en större stad med mark på någon hektar. Gärna med en större lada på tomten där jag kan ha mitt showroom och sälja inredning på helgerna. Jag vill har tillräckligt med mark för att ha flera höns, växthus och odling. Tänk att odla egen potatis och så mycket annat och plocka in vid skördetid. Underbart.
 
 
Kan inte sluta drömma mig bort till framtiden, till den tiden i livet där jag har en stor trädgård. Jag vill greja, påta och hålla på. Vill få jord och färg på mina händer. Jag vill handla möbler på loppis och renovera dem i garaget. Jag är egentligen en person som hela tiden måste ha något på gång, annars blir jag uttråkad. Det är just det som är mitt problem när jag bor i en lägenhet i stan. Det blir istället mycket stillasittande och för många timmars skärmtid. 
 
Vardagligt | Naturreservat, Östergötland | |
Upp