Rogens naturreservat – Paddla och vandra – Del 2

Vi vaknade ganska tidigt fram och tillbaka. Jag lyckades somna om igen och vi gick upp först efter åtta. Min uppblåsbara kudde var för hög vilket gav mig nackspärr. Det kändes lite som om nålar stack mig i hela nacken. Som tur var så blev det inget ihållande. Kudden ska inte blåsas upp så mycket som jag gjorde, inte när man vaknar på rygg iallafall. 
 
Vill du läsa tidigare/senare inlägg om Rogens naturreservat? 
 
Rogens naturreservat – Paddla och vandra – Del 1
Rogens naturreservat – Paddla och vandra – Del 3
 
 
Självklart startade vi dagen med varm te och kaffe. Det är ett måste vart man än befinner sig, inte sant? Och vi drack givetvis ur våra nyinköpta kåsor. Älskar verkligen att dricka ur kåsor. Speciellt de tillverkade av trä. Efter vi avnjutit varm dryck tillagade vi gröt. Vi tog det mest lugnt på morgonen och tittade på kartan vart vi skulle vandra och paddla härnäst. 
 
 
Andra dagen i Rogens naturreservat bestod av mycket paddlande, fiske och att dra kanoten. Den sistnämnda var riktigt jobbigt. Vi drog kanoten ca 300 meter i terräng, både upp- och nedför. Tur att vi hade nötpåsen.  Vädret var fint och pendlade mellan sol och moln på ett sånt där lagom sätt. På kvällen visade sig dock att jag hade bränt hela mitt ansikte! 
 
 
Vi paddlade omkring i olika små sjöar och tillslut fick vi napp! En abborre på kroken som blev vår lunch. Så himla roligt när man kan tillaga sin fångst och äta sig ordentligt mätt. Simon gjorde ett bra jobb med kryddningen av den! Supergott! Den här abborren gjorde verkligen susen ska jag säga er. Vi behövde proteinet för att samla nya krafter till att dra kanoten. 
 
Vandring | Natur, Naturreservat, Vandring | |
Upp