Vinterpromenad

Till slut insjuknade man i covid trots allt – och då är man tacksam över att vaccinet är taget! När jag var ute och gick den för fotopromenaden så visste inte jag att jag blivit smittad och fått covid. Jag kände mig bara helt slut. Promenaden i Fålehagen som annars är så rogivande och lättsam att gå, blev så otroligt jobbig. Jag kom inte ens uppför backen till Djurkyrkogården innan jag vände igen. 
 
 
Nu har det gått snart tre veckor sedan jag blev sjuk i covid. Smaken och lukten är inte helt återställd än. Lite smått frustrerande kan jag känna. Hur lång tid kommer det ta? Känner smaken på en tomat men inte mitt favoritté. Tappade suget efter te efter min sjukdomsvecka så har faktiskt bara druckigt vatten. Annars brukar det bli ett flertal tekoppar under dagen. 
 
 
Utöver smak och lukt känner jag en ihållande trötthet som jag inte känns tidigare. Jag vaknar trött och känner mig trött på eftermiddagen och när jag ska sova. Ändå sover jag bra och får alla timmar. Detta är något nytt som jag inte känt tidigare. Jag hoppar verkligen innerligt att detta bara är något tillfälligt då jag inte orkar vara konstant trött. 
 
Vardagligt | Kultur, Vandring, Östergötland | |
Upp